Uczniowie klas III, kończący nasze gimnazjum będą już wkrótce wybierać szkoły i klasy, w których chcieliby kontynuować naukę. Po raz kolejny nabór do szkół ponadgimnazjalnych będzie prowadzony drogą elektroniczną tzn. przez internet.
Szczegóły dotyczące rekrutacji i harmonogram prac zostały przedstawione poniżej.
Już dziś można przeglądać ofertę szkół ponadgimnazjalnych, będących w systemie.
Aby skorzystać z tej możliwości należy wejść na stronę internetową:
malopolska.edu.com.pl /pozycja w menu: oferta szkół/.
Pełne wykorzystanie serwisu, będzie możliwe od 7 maja 2012r. Do tego czasu uczniowie otrzymają od wychowawców specjalne loginy i hasła niezbędne do zalogowania się w systemie elektronicznej rekrutacji.
Harmonogram prac związanych z rekrutacją elektroniczną do szkół ponadgimnazjalnych:
7 maja 2012 do 15 czerwca 2012 do godziny 15.00 – uczniowie dokonują wyboru szkół i oddziałów, drukują podania, które podpisują oni sami oraz ich rodzice/opiekunowie, a następnie w nieprzekraczalnym terminie do 15 czerwca 2012 roku do godziny 15.00 dostarczają do sekretariatu macierzystego gimnazjum (najlepiej ten etap zakończyć z kilkudniowym wyprzedzeniem, ponieważ w razie sytuacji awaryjnych jest czas na wyjaśnienie problemu i unikamy dużej nerwowości).
Uczniowie, którzy nie złożą podań w/w terminie zostaną odrzuceni przez system i nie będą mieli możliwości uczestniczyć w dalszej części rekrutacji.Jak wykonać ten etap?
Trzecioklasiści chcąc dokonać wyboru powinni wejść na stronę internetową:
www.malopolska.edu.com.pl i zalogować się na swoim koncie wpisując w okienku logowania własny login i hasło /przekazane przez wychowawców/-nie zakładamy sami kont ponieważ spowoduje to błędy w systemie i uczeń zostanie odrzucony lub zblokowany przez system!.
Następnie po zalogowaniu należy zapoznać się z wyświetlanymi komunikatami, zweryfikować własne dane /uzupełnić brakujące dane, ewentualne błędy zgłosić jak najszybciej p. A. Bartusiakowi /, przejść do procedury wyboru szkół i klas.
Uczniowie mogą wskazać maksymalnie 3 szkoły, a następnie z dostępnych oddziałów tych szkół tworzą listę własnych preferencji /klasa na pierwszej pozycji najbardziej preferowana/.
Po odpowiedzialnym wyborze klas i sprawdzeniu wszystkich danych uczniowie mogą wydrukować podanie, które następnie podpisują i dostarczają do sekretariatu naszego gimnazjum. Po weryfikacji podań samodzielna zmiana preferencji jest niedozwolona.
Uczniowie, których podania zostaną pozytywnie zweryfikowane w sekretariacie Gimnazjum w Muszynie, mogą śledzić zmiany zachodzące na swoich kontach, ponieważ systematycznie będą tam wprowadzane informacje o ich wynikach z egzaminów gimnazjalnych, ocenach i innych osiągnięciach.
5 lipca 2012 godzina 13.00 – publikacja list uczniów zakwalifikowanych do danego oddziału w danej szkole
5 lipca 2012 godzina 13.00 do 9 lipca 2012 godzina 14.00 – dostarczenie oryginalnych dokumentów /świadectwo, zaświadczenie o wynikach egzaminów itp./ do szkoły gdzie uczeń został przyjęty. Jeśli uczeń nie dostarczy dokumentów w tym terminie oznacza to, że rezygnuje z tego wyboru.
10 lipca 2011 godzina 12.00 – publikacja list przyjętych do danych klas