Przejdź do treści
banerstatyczny
Przejdź do stopki

Warsztaty „Spójrz Inaczej”

Warsztaty „Spójrz Inaczej”

Treść

 
Bezpłatne warsztaty przygotowujące do prowadzenia zajęć z uczniami w klasach I-III
według programu profilaktyczno-wychowawczego „Spójrz Inaczej”
 
Szkolenia finansowane w ramach realizacji w latach 2024-2025 zadań z zakresu ZDROWIA PUBLICZNEGO dofinansowanego ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych pozostających w dyspozycji Ministra Zdrowia. Zadanie NPZ 2.1.4 Poszerzanie i udoskonalanie oferty oraz wspieranie realizacji programów profilaktyki o naukowych podstawach lub o potwierdzonej skuteczności, w szczególności zalecanych w ramach systemu rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego. Zadanie 16. Szkolenia przygotowujące nowych realizatorów programów profilaktyki uniwersalnej i selektywnej, rekomendowanych w ramach systemu rekomendacji.
 
Program <Spójrz Inaczej> podstawą długofalowych działań 
wychowawczo- profilaktycznych dla uczniów kl. I-III szkoły podstawowej
 
Realizacja szkolenia przez Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki „Spójrz Inaczej” w Starachowicach
Miejsce szkolenia w Muszynie w terminie 16-19 marca 2024
 
Uczestnikami szkoleń mogą być osoby pracujące w szkołach podstawowych z uczniami klas I-III tzn. nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej,  nauczyciele świetlic, pedagodzy szkolni, psycholodzy.
 
Głównym celem projektu jest przygotowanie nowych realizatorów programu „Spójrz inaczej” w klasach I-III szkoły podstawowej na terenie kraju w małych miejscowościach oraz wsparcie nowych realizatorów w pierwszym okresie wdrażania programu. 
 
Program Spójrz Inaczej kl. I-III odnosi się do codziennego funkcjonowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej związanego z jakością wzajemnych relacji i poziomem dobrostanu psychicznego dzieci. Wiele negatywnych emocji towarzyszyło i towarzyszy dzieciom i często jest to dla nich stan permanentny, co ma negatywny wpływ na ich dobrostan emocjonalny i psychiczny tworząc także podatny grunt dla rozwoju stresu. Podniesienie poziomu kompetencji wychowawczo-profilaktycznych nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych pozwoli im w sposób konstruktywny wspierać uczniów klas w młodszym wieku szkolnym w radzeniu sobie z trudnymi emocjami i wyzwaniami, jakich doświadczają w środowisku szkolnym i rodzinnym. Rozwijanie indywidualnych potencjałów i zasobów uczniów takich jak: radzenie sobie ze stresem i negatywnymi emocjami, umiejętności interpersonalne, poczucie własnej wartości, asertywność w kontaktach  z rówieśnikami, konstruktywne podejmowanie decyzji, chroni dzieci  przed zachowaniami ryzykownymi.
 
Warsztat przygotowujący realizatorów programu Spójrz Inaczej w klasach I-III trwa 35 godzin.
Uczestnicy szkolenia poznają w aktywnych działaniach:
Filozofię i założenia programu oraz treści i tematykę zajęć wychowawczo-profilaktycznych z uczniami w procesie realizacji programu.
Metody  i techniki pracy w programie, zasady i strukturę zajęć z klasami.
 
 
Scenariusze zajęć dotyczące problematyki rozumienia siebie, radzenia sobie z trudnymi emocjami, kierowania swoim zachowaniem, budowania relacji w klasie, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, podejmowanie konstruktywnych decyzji, w tym decyzji dotyczących zdrowia.
 
 
STRUKTURA SZKOLENIA
 
Warsztat realizowany jest w ciągu 35 godzin zajęć dydaktycznych podczas 4 dni:
w  sobotę od godz. 9:00 do godz. 17:00
w niedzielę od godz. 9:00 do godz.17:00
w poniedziałek od godz. 8:00 do godz. 16:00
we wtorek od godz. 8:00 do godz. 14:00
 
W czasie dwóch pierwszych dni szkolenia  uczestnicy w sposób praktyczny, poprzez opracowanie scenariuszy zajęć z klasami wg programu „Spójrz Inaczej” i  poprzez symulację zajęć (wykonywanie ich w grupie warsztatowej), poznają ideę, cele i treści programu „Spójrz Inaczej” oraz stosowane w nim metody pracy z uczniami. Zajęcia w te dni są też nastawione na doskonalenie umiejętności kontaktu indywidualnego z uczniami, kontaktu z grupą, kierowania klasą, radzenia sobie z własnymi trudnymi emocjami i dyscypliną, gdy uczniowie łamią dyscyplinę i zakłócają prowadzenie zajęć. 
 
Trzeciego i czwartego dnia uczestnicy warsztatu kolejno w parach prowadzą zajęcia z uczniami w klasach według wybranych scenariuszy programu „Spójrz Inaczej”. Obserwatorami zajęć są wszyscy pozostali uczestnicy szkolenia (superwizja uczestnicząca). Zajęcia prowadzone są na 1,3,5 godzinie lekcyjnej, natomiast na  2,4,6 godzinie lekcyjnej jest wspólne omówienie przeprowadzonych zajęć.  
W trzecim dniu szkolenia po zajęciach z uczniami przewidziany jest dalszy ciąg zajęć warsztatowych. 
 
Ze względu na strukturę szkolenia
 wymagany jest pełny udział uczestników we wszystkich częściach szkolenia.
 
 
INFORMACJE DODATKOWE:
Uczestnikom szkolenia „Program <Spójrz Inaczej> podstawą długofalowych działań wychowawczo- profilaktycznych dla uczniów kl. I-III szkoły podstawowej” zapewniamy bezpłatnie:
Podręcznik „Spójrz Inaczej” ze scenariuszami zajęć w klasach I-III; 
Dodatkowe materiały szkoleniowe (poza podręcznikiem „Spójrz Inaczej”) w wersji papierowej; 
Bezpłatne konsultacje telefoniczne, mailowe lub online po zakończeniu szkolenia, na etapie wdrażania zajęć z uczniami w klasach, 5 godzin konsultacji dla grupy.
Catering: jeden ciepły posiłek i  serwis kawowy  podczas wszystkich dni szkolenia;
Certyfikat ukończenia szkolenia i przygotowania do realizacji programu „Spójrz Inaczej”   wystawiony przez Stowarzyszenie „Spójrz Inaczej”. Uczestnicy otrzymają certyfikat na zakończenie zajęć, na podstawie pełnego w nich uczestnictwa.
.

Pliki do pobrania

formularz zgłoszeniowy 570.79 KB
163309